Om föreningen

Rolf Landegren

Ekonomisk Förvaltare

Nabo
Du kan logga in hos Nabo här för att hitta uppgifter om din bostadsrätt och dina avgiftsavier

Information om fastigheten

Föreningen äger fastigheterna Lomma Bjärred 10:86 och 10:87 med en sammanlagd tomtareal om 4 080 kvm. Marken innehas med äganderätt.

Fastigheten består av två byggnader med totalt 36 lägenheter. Samtliga är upplåtna med bostadsrätt. Den totala boytan uppgår till 3 052 kvm.

Lägenhetsfördelning

6 stycken 2 rum och kök
12 stycken 3 rum och kök
14 stycken 4 rum och kök
4 stycken 5 rum och kök

Bra att veta om Brf Äppleodlingen

• För parkeringsplats betalas även en obligatorisk avgift på 220 kr per månad tillsammans med månadsavgiften.

• Föreningen har gått över till gemensam el, vilket innebär att det bara finns ett elabonnemang i varje hus och det är föreningen som levererar el till medlemmarna. För varje medlem innebär det att man slipper fasta avgifter och och enbart betalar rörliga elkostnader.

• Föreningen har sina fastigheter försäkrade med ett så kallat bostadsrättstillägg. Det är ändå nödvändigt för medlemmarna att ha en egen hemförsäkring men uppge gärna för ditt försäkringsbolag att föreningen har gemensamt bostadsrättstillägg.

• Lägenhetsinnehavaren disponerar ett källarförråd. Möjlighet finns också att vinterförvara cykel i föreningens förråd.

• Bredband/TV:  Föreningen har slutit avtal med Sydantenn AB gällande både TV och bredband och har fiber in till fastigheten. Det som ingår i avgiften är analog-tv. Medlemmar träffar själva om så önskas avtal med Sydantenn avseende bredband (upp till 100/100 Mbit) samt gällande digital TV och telefoni.
    Enligt nuvarande avtal för internet med Brf Äppleodlingen kan man uppgradera till 100/100 Mbit fiber för en engångsavgift.

• Laddning av elbilar får enbart ske vid föreningens laddstolpar och utkvitterad tagg. Det finns 34 st laddplatser. Ingen fast avgift utan man betalar för förbrukad kWh enligt gällande elpris.

• Vill du hjälpa till att sköta föreningens gemensamma blomlådor, så välkomnas alla händer i vår trädgårdsgrupp (bra sätt att lära känna folk i huset)

Information till medlem om behandling av personuppgifter

De personuppgifter som du lämnat i samband med att du tecknat upplåtelseavtal eller överlåtelseavtal och beviljats medlemskap i bostadsrättsföreningen kommer att behandlas i den utsträckning som behövs för att föreningen ska kunna fullgöra sina förpliktelser enligt gällande lagstiftning. Det kan gälla avisering av årsavgiften, att föra medlemsförteckning och lägenhetsförteckning och annat som hör till den löpande förvaltningen. Även personuppgifter som inhämtas under tiden du bor i föreningen kan komma att behandlas, såsom exempelvis uppgifter om betalningsförsummelser och underlag för ombyggnation av bostadsrätten. Dessa sparas under den tid som är nödvändig för eventuella rättsliga anspråk, som längst tio år. Uppgifter i samband med störningar i boendet sparas som längst i tio år eller tills att bostadsrätten övergår till annan medlem, och kommer därefter raderas eller avidentifieras. Dina personuppgifter kan också komma att lämnas ut till förening som bostadsrättsföreningen är medlem i och företag som bostadsrättsföreningen samarbetar med i sin fastighetsförvaltning. Du har rätt att få information om vilka personuppgifter om dig som behandlas och hur de behandlas. Detta får du utan kostnad om begäran sker i rimlig omfattning. Vid upprepade förfrågningar kan en avgift komma att tas ut. Du kan också begära rättelse av de personuppgifter som behandlas. Kontakta då styrelsen